Cautam redactori pentru redactare lucrari de licenta la comanda Moduri folositoare de a-ti petrece vacanta de vara Relatia cu parintii in facultate Vrei 10 pentru proiectul tau de licenta ? Inventar pentru camera de camin Locuri de munca pentru studenti fara experienta Student la camin sau in chirie? Temele la seminar – ultima ta problema Dai licenta la o facultate de drept? Ce cariera iti ofera studiile in administrarea afacerilor Proiecte de diploma la istorie Teme de licenta la ASE Servicii profesionale de scriere de text Ce trebuie sa stii despre plagiat Prioritatile tale in facultate Special pentru studentii care merg la doua facultati Tu ce faci de 1 Mai? Pregatirea materialelor pentru o lucrare de licenta de nota maxima Am putea oare vreodata sa privim Muntii Bucegi ca pe ceva obisnuit,comun? Succesul Arbitrajul comercial international – prezentare generala Care a fost sursa de inspira?ie în crearea produselor Performanta in organizatie Reflectii despre asistenta sociala O lacrim? are întotdeauana r?d?cini mai adânci decât un zâmbet Comunicarea interpersonala O lupta intre doua suflete Uniunea European?: aspecte democratice Razboiul Troiei, in versiune informatica De ce mi-as dori sa scriu? VALORI Problema Dirichlet Criza economica si caderea SUA mai mult “gol” decat substanta Naturopathy LEGENDA MODERN Natura este un dar oferit de Dumnezeu, insa noi, oamenii, nu il apreciem la adevarata sa valoare Prezentul Abandonul scolar in randul adolescentilor Fosta Jugoslavie – efect al influentelor politice si culturale din zona CRIZA BERLINULUI CE MANCAM CA SA FIM SANATOSI? Adevarul si minciuna Boala sarutului –Mononucleoza infectioasa Fotbalul global. O chestiune de viata si de moarte? Nu, o chestiune de bani Despre Bucovina evaluarea posturilor pentru stabilirea sistemelor motivationale TE IUBESC, DAR NU PREA! Motivation is a fundamental concept in psychology Frumosul este o nevoie de lux a omului. Analiza mecanismului de transmisie a politicii monetare TREI. De unde trei! comunicare din cadrul unei organiza?ii non-guvernamentale Sa iti pastrezi sufletul de copil, adult fiind, e aproape o necuviinta Relatia dintre performanta, specializare si competenta tema generala a guvernantei corporative APROBAREA PROIECTELOR DE BUGET Responsabilitatea sociala Industria auto Is advertising simply a superficial exercise in making people buy something they don’t actually need? Deontologia jurnalistica, realitate in teren sau himera uitata prin bancile amfiteatrelor? Drum, drumuri...

Deontologia jurnalistica, realitate in teren sau himera uitata prin bancile amfiteatrelor?

Deontologia jurnalistica, realitate in teren sau himera uitata prin bancile amfiteatrelor?

Presa romaneasca sufera din ce in ce mai mult la capitolul „incredere din partea publicului”, fapt care nu a facut decat sa accelereze scaderea vertiginoasa a vanzarilor. Fie ca vorbim despre tirajele publicatiilor scrise, care inregistreaza caderi ametitoare, fie de scaderea volumului de publicitate si interes pentru televiziunile de stiri sau platformele informative on-line, una dintre principalele cauze ale declinului, facilitata tot mai mult de intrarea in cercul vicios al reducerii cheltuielilor, este ignorarea regulilor deontologice.

Desi contextul crizei economice globale este mult diluat fata de perioada 2009 – 2011, cand Romania a fost grav afectata in intreg sectorul de afaceri, mijloacele mass-media continua sa inregistreze scaderi constante ale vanzarilor, nereusind sa se redreseze din picaj. Multitudinea motivelor poate face subiectul unei analize complexe, insa probabil cel mai important dintre acestea este o scadere generalizata a calitatii jurnalistului. „Presarul” roman al prezentului, in prea numeroase cazuri, este un tanar / o tanara proaspat iesit(a) de pe bancile facultatii de jurnalism si care accepta sa lucreze pe sume de nimic.

Lipsa de experienta este cea care isi spune cuvantul in aceasta situatie, dar problema apare intr-adevar abia cand fragedul jurnalist intra in slujba unor patroni interesati exclusiv de obtinerea de fonduri. Multi dintre acestia sunt fosti ziaristi obisnuiti cu folosirea termenului de „politica editoriala” ca pilula anti-deontologica. Pentru ca asa li se cere, tineriii intrati recent in presa isi duc la capat misiunile incredintate – oricare ar fi acestea – cu singurul scop de a isi pastra slujba, uitand ca in educatia primita pentru a deveni jurnalisti a existat un cod cu importanta vitala. Uitand, mai exact, ca trebuie sa fie mereu in slujba adevarului, ca trebuie sa existe cel putin doua surse care sa confirme subiectul inainte de publicarea acestuia, ca nu trebuie sa fie in slujba anumitor institutii ori oameni de afaceri care finanteaza firma ce ii plateste salariul sau ca nu trebuie sa negocieze niciodata vanzarea de spatii publicitare.

Aceste realitati, coroborate cu inexistenta unei institutii care sa vegheze asupra respectarii codului deontologic (adoptat pana in prezent doar de asociatii a caror materialitate poate fi pur si simplu ignorata de jurnalisti) si sa sanctioneze incalcarea acestuia, au dus la scaderea increderii in presa. Implicit, la plonjonul in gol al vanzarilor. Atat timp cat singurele reglementari privind presa in Romania sunt cele ale Articolului 30 din Constitutie, care se refera de fapt la libertatea de exprimare, functiile mass-media vor continua sa fie incalcate fara discernamant.

BIBLIOGRAFIE
Site-uri consultate:
1. Codul deontologic al Asociatiei Jurnalistilor din Romania (http://ajr.ro/codul-deontologic)   
2. Constitutia Romaniei (http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?den=act2_1&par1=2#t2c2s0a30)

Redactare la Comanda: Lucrari de Licenta Lucrari de Dipoma Proiecte de Diploma Lucrari de Disertatie Referate Master Lucrari de Grad Lucrari Didactice Teze de Doctorat Referate Doctorat Lucrari de Cercetare ptr Doctorat Lucrari ptr Sesiuni de Comunicari Stiintifice Cursuri si Teme de Curs Lucrari de Cercetare Universitara Lucrari de Cercetare Postuniversitara Articole stiintifice ptr publicatii de specialitate Elaborare Discursuri si Comunicari Prezentari Powerpoint